Carte blanche
Op 30 september neemt Katrien Maes afscheid van s.Oliver en één dag later gaat ze al bij Talking French aan de slag. Dat ze er zo snel in vliegt, heeft alles te maken met het feit dat ze dit als een gedroomde kans ziet om haar opgedane expertise bij grote, internationale merken (o.a. Esprit en s.Oliver) hands-on toe te passen.
“Toen de eigenaars mij contacteerden, wist ik dat ik dit aanbod niet kon weigeren. Ze geven me eigenlijk ‘carte blanche’ om het merk uit te bouwen en ik kan me er helemaal in uitleven,” vertelt een stralende Katrien Maes, die vastberaden is het modehuis nieuw leven in blazen.
Wholesale en expansie
Dat weinig mensen er bij stilstaan dat Talking French een jong en puur Belgisch merk is (het bedrijf is in handen van de Antwerpse zakenman Xavier Painblanc en zijn echtgenote Ann), heeft het te danken aan de internationale allures van de modelijn. Uitbreiding staat dan ook hoog op het programma, net zoals de uitbouw van een wholesale-kanaal. Zelfs het woord buitenland durft Katrien Maes al voorzichtig in de mond te nemen.
“In België is Talking French alleen nog maar in de retail aanwezig, maar het merk heeft nog zo veel potentieel. Uniek aan Talking French is dat het zowel moeders als dochters aanspreekt: het is jong, modebewust en wordt gekenmerkt door kwalitatieve stoffen met leuke prints,” besluit de kersverse topvrouw.