Tablets in de winkel
In de winkel kan de klant niet enkel kledij vinden, via digitale toestellen kan hij ook op andere manieren in contact kunnen komen met Karl Lagerfeld. Zo zijn er bijvoorbeeld tablets beschikbaar, waarop klanten een gastenboek kunnen bekijken met toegang tot de nieuwste collecties, nieuwtjes, video’s en waarop ze eveneens kunnen surfen naar KARL.com. Consumenten kunnen er zelfs een berichtje achterlaten voor de ontwerper zelf.
Ook in de kledingrekken zijn tablets te vinden en de kleedkamers bevatten op hun beurt interactieve fotoautomaten, waarmee klanten hun look kunnen fotograferen en via een touchscreen naar wens kunnen aanpassen. Vervolgens kunnen ze de foto’s dan delen via Facebook, Twitter of e-mail.
“Erg enthousiast over eerste Belgische winkel”
“We zijn erg enthousiast over de opening van onze eerste Belgische winkel,” aldus Pier Paolo Righi, CEO van Karl Lagerfeld. “Antwerpen is een historische stad, maar tegelijk energiek en trendy; we kijken ernaar uit om in het stadscentrum aanwezig te zijn. De nieuwe Antwerpse conceptwinkel vat de esthetiek van ons merk fantastisch samen en toont onze coole, toegankelijke luxecollecties in een cuttingedgeomgeving.”
De winkel is gevestigd in de hippe Schuttershofstraat, een van de duurste winkelstraten van Antwerpen. Ook Twin-Set is er nieuw, terwijl onder andere Burberry, Hermès, Jimmy Choo en Natan er al langer welstellende shoppers proberen te verleiden.
Eerder dit jaar opende Karl Lagerfeld ook al conceptwinkels in steden zoals Parijs, Amsterdam, Berlijn, Shanghai en Peking. In Antwerpen volgt de opening van de winkel op de oprichting van een dochterfirma, die zich specifiek met België en Luxemburg gaat bezighouden.