Nog internationale deals op komst
John Lewis mikt op de lente van 2016 om zijn eerste shop-in-shops op het Europese vasteland te openen. De primeur is weggelegd voor de vestigingen van de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Voor het einde van 2016 komen Eindhoven en Utrecht aan de beurt en in 2017 volgen nog Amstelveen en Maastricht. De shop-in-shops zullen 28 tot 46 m² groot zijn en focussen op de woon- en lifestyle-accessoires van het eigen John Lewis-merk.
De komst van het Britse ‘betere’ warenhuis naar het Europese vasteland past in de internationale expansieplannen van de groep. Het voorbije jaar startte de retailer al met 14 shop-in-shops in Singapore en de Filippijnen, nadat er eerder ook al zeven openden in Zuid-Korea.
“We zijn zeer blij onze allereerste Europese shop-in-shop te kunnen starten en de Bijenkorf is de ideale partner om John Lewis naar nieuwe klanten en een nieuw land te brengen”, aldus Andy Street, managing director van John Lewis. “Onze bestaande shop-in-shops in Singapore, de Filippijnen en Zuid-Korea werden daar goed ontvangen en presteren sterk. We blijven vasthouden aan onze fysieke expansie in het Verenigd Koninkrijk, maar hopen in 2016 nog meer van dergelijke internationale deals te kunnen aankondigen.” Aan welke landen John Lewis dan denkt, werd er niet bij verteld.