JBC surft mee op de metaversum-hype en opent een ‘winkel’ in de computergame Fortnite. Eerder lanceerde de kledingketen al een campagne over e-sports en een bijpassende collectie.
Campagne rond gaming
Vanaf nu heeft ook JBC, net als retailkleppers van Carrefour tot Dolce & Gabana, een eigen plek in het metaversum. Of toch bij benadering: de Belgische kledingketen opent een virtuele winkel in de wereld van het populaire computerspel Fortnite. De winkel werd gebouwd samen met Esports-expert Alexander Dumon, met wie JBC sinds begin dit jaar samenwerkt.
Hoewel de virtuele winkel gebaseerd is op de JBC-kinderwinkel in Quartier Blue in Hasselt, kunnen bezoekers er niks kopen. Wel kunnen ze er een obstakelparcours doen, waarmee ze kans maken op beloningen en JBC-cadeaubonnen. “Deze digitale winkel biedt een heuse ervaring met uitdagende leuke en korte trials”, aldus Alexander Dumon.
Kinderen rechtstreeks bereiken
Eerder dit jaar lanceerde JBC al een campagne en website om ouders wegwijs te maken in de gamingwereld van hun kinderen. “Bij JBC staat het informeren en inspireren van families op een laagdrempelige manier centraal. De wereld van families evolueert, en dus evolueert en innoveert JBC mee. Dankzij dit digitaal huzarenstukje zijn we ook in de leefwereld van onze kleinste klanten aanwezig met een unieke beleving,” zegt CEO Bart Claes.
Als moderetailer kon ook een bijhorende kledingcollectie niet ontbreken. Voor het hele gezin zijn bij de keten shirts en sweaters te krijgen met de logo’s en afbeeldingen van verschillende games, zoals Tetris, Pacman en Pokémon. In het nieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-made Re-tail (publicatie eind april 2022) van RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck en Pauline Neerman vertelt trendwatcher Maarten Leyts (Trendwolves) hoe vatbaar de jongste generatie kinderen is voor digitale marketing en hoe games één van de beste manieren zijn om hen te bereiken.