JBC brengt een gamingcollectie uit voor jongeren, maar hangt die niet zomaar in de rekken. De lancering gaat gepaard met een bijzondere vorm van contentmarketing.
Expert e-sports erbij
JBC lanceert een onlineplatform voor ouders, om hen wegwijs te maken in de gamingwereld van hun kids. Alexander Dumon, verantwoordelijke E-sports bij de Hogeschool PXL en onder gamers gekend als ADUMON, werkte met de Limburgse kledingketen een onlineleidraad uit voor ouders en hun gamende kinderen. De informatiecampagne ‘Game Time’ geeft tips, herkenbare situaties en advies over gamen.
“Tijdens de coronacrisis zagen ouders de hobby’s en dagstructuur van hun kinderen langzaam wegvallen. Hierdoor werd gamen (nog) populairder bij jongeren. Aangezien veel ouders nog niet thuis zijn in de gamingwereld, merken we dat veel van onze klanten erg onzeker zijn over deze ontwikkeling”, vertelt Bart Claes, CEO van JBC.
Via de ouders het kind
Het initiatief is een uitgebreide contentmarketingcampagne om een nieuwe collectie bij JBC aan te kondigen: in het kinderassortiment zitten voortaan ook shirts en sweaters met afbeeldingen van onder andere Playstation, Minecraft, Pokémon en Tetris – uniseks zoals de nieuwe strategie van de keten het wil.
In 2020, aan het begin van de coronapandemie, deed JBC al iets soortgelijks met een digitale informatiecampagne voor ouders rond het fenomeen TikTok. Aangezien de concurrentie op de damesmodemarkt alleen maar scherper wordt, wil de retailer zich op de kaart zetten als familiemerk en probeert JBC via de ouders de grote kindermarkt te bereiken.