Kledingketen JBC heeft een vernieuwde webshop gelanceerd, die winkelen eenvoudiger en sneller moet maken. JBC wil “digitaal in de Champions League” spelen, klinkt het.
“Op digitaal vlak in de Champions League”
De vernieuwde webshop biedt een ‘first-in-class’ customer experience, vindt CEO Bart Claes. “Jonge gezinnen, onze kerndoelgroep, shoppen meer en meer online. Dan moet je online op topniveau kunnen concurreren. Met de nieuwe e-shop spelen we op digitaal vlak in de Champions League”, aldus de topman.
Mobiele toegankelijkheid komt op de eerste plaats in de nieuwe webshop, waardoor de fotografie en alle mode-inspiratie nog beter tot hun recht zouden moeten komen. Er is ook sterker ingezet op inspiratie met een nieuw onlinemagazine ‘Modepraatjes’ en suggesties voor een totaallook, zodat consumenten op de hoogte blijven van de laatste trends. De zoekfunctie werd sterk verbeterd door een uitbreiding van de filters en door middel van verrijkte productinformatie. Er zijn bovendien meer mogelijkheden tot personalisatie dankzij een Artificial Intelligence-tool die persoonlijke aanbevelingen doet.
“Van mobile naar online, naar winkel en kiosk”
Het nieuwe platform is bewust omnichannel opgebouwd: “Van mobile naar online, naar winkel en kiosk. Alle bestaande back-endsystemen werden volledig geïntegreerd, om onze klant een op en top omnichannel ‘sales experience’ te kunnen aanbieden,” zegt marketingmanager Thomas Dujardin.
“Dat is logisch”, meent Bart Claes: “op alle verschillende kanalen willen we onze klanten kunnen helpen op de best mogelijke manier. De JBC-klanten de best mogelijke ‘customer experience’ bieden, daar gaan we voor.”