Verbreding van de markt
Onder de voorwaarden van het partnerschap geeft Andres een licentie aan JBC om een kindercollectie op de markt te brengen onder de naam van Hampton Bays. Eerder bewerkstelligde Andres een zelfde deal met onder andere Schoenen Torfs. Zo wil het merk het aanbod stelselmatig verbreden en wil het ook een betere marktpenetratie hebben.
Voor JBC is het voordeel dan weer dat zij een extra merk uit een hoger segment kunnen aanbieden. Ook voor hen betekent dit dus een uitbreiding van het aanbod, waarmee ze hun positie op de markt proberen te versterken.
“De vraag naar kinderkleding bestond al langer. Door ons lifestyleconcept naar kinderen uit te breiden via een samenwerking met een sterkhouder op gebied van kinderkleding; creëren we een belangrijk hefboomeffect”, aldus Isabelle Santens, directeur creatie bij Andres.
Typische stijl
In de nieuwe kindercollectie van Hampton Bays zullen de typische kenmerken van het merk behouden worden: in samenwerking met JBC werden de trends van de collectie voor volwassenen doorgetrokken naar de kinderkleding. Hampton Bay Kids zal beschikbaar zijn voor kinderen van vier tot tien jaar.
Hampton Bays wordt momenteel verkocht in een honderdtal winkels. Naast Hampton Bays beschikt Andres ook over de merken Xandres and Xandres xline. Het bedrijf heeft een omzet van 25 miljoen euro en telt momenteel 180 werknemers.