Ter ere van Internationale Vrouwendag, op 8 maart, zet JBC vrouwelijke ondernemers in de kijker: de Belgische retailer organiseert haar derde Local Market, dit keer met producten van vrouwen, voor vrouwen.
Acht lokale merken
JBC organiseert voor de derde keer een Local Market, waarbij het zowel online als in de winkels een reeks producten van lokale merken aanbiedt. Dit keer selecteerde de Belgische retailer acht lokale merken gerund door vrouwen, naar aanleiding van Internationale Vrouwendag op 8 maart. Voor het eerst kunnen klanten ook digitale workshops volgen.
Onder de producten, ontworpen in samenwerking met JBC, is bijvoorbeeld een jaarplanner en een familieplanner te vinden van Stephanie en Niki van SuccesPlanner uit Bilzen. Andere gidsen voor vrouwen en hun gezin zijn de boeken ‘Morning miracles’ van auteur Nathalie Janssens de Bisthoven en ‘Het is een fase’ van Rien Mertens.
Van badproducten tot watjes
Voor verzorging is er de vegan, minerale make-upcollectie i.am.klean van Caroline Rigo, eventueel te gebruiken met de decoratieve herbruikbare watjes van de Waalse Alice B. Sanne van Petit Pourri creëerde dan weer handgemaakte strijkpatches, de Zonhovense Annika van juwelenlabel Inimini Homemade messing-oorbellen.
In een selectie van JBC-winkels zijn ook nog terrazzo-interieurobjecten van Frut Atelier te vinden, net als de veganistische badartikelen van Bubbles at Home. “JBC is een organisatie waar vrouwen alle kansen krijgen, het was dan ook een plezier om samen te werken met andere merken waar die cultuur ook heerst”, zegt Chief Buying Officer Ann Claes over de samenwerkingen.