De Belgische diamantjuwelier Baunat heeft bij Belgische en Franse privé-investeerders een bedrag van 2,8 miljoen euro opgehaald. Met die extra financiële middelen wil het jonge bedrijf zijn expansie voortzetten en zijn collectie uitbreiden.
95% van de omzet online
Vandaag voert Baunat, opgericht in juli 2008 door Stefaan Mouradian en Steven Boelens, meer dan 85% van zijn luxejuwelen uit naar ruim 25 landen. West-Europa is nog altijd de belangrijkste afzetmarkt. De uitvoer wordt almaar belangrijker voor het bedrijf, want vorig jaar vertegenwoordigde de Belgische markt nog 50% van de totale omzet.
Het Antwerpse bedrijf realiseert liefst 95% van zijn omzet via zijn e-boetiek www.baunat.com, de overige 5% wordt verkocht in de showroom van Baunat in het Antwerpse diamantdistrict.
Naar Parijs, Genève…en het Verre Oosten
Baunat verwacht in 2011 zijn verkoop te kunnen verdrievoudigen en koestert concrete plannen om showrooms te openen in Parijs en Genève. Op termijn staat ook een vestiging in Duitsland en nog een in het Verre Oosten op het verlanglijstje van de oprichters. Het merk gaat er prat op enkel te werken met getalenteerde Belgische designers en de meest bekwame ambachtslieden die elk juweel met de hand uit de meest kwalitatieve materialen vervaardigen.