Aangezien Massimo Dutti het eerste merk was waarmee Inditex destijds zijn eerste stappen in Portugal en België waagde, ging de retailgroep er de samenwerking aan met franchisers die de lokale markt kenden en de weg voor de Spaanse modegroep konden effenen. Zo was het in België Johan Vandendriessche die de Spanjaarden binnenloodste en een stevige aanwezigheid voor Massimo Dutti uitbouwde in alle voornaamste steden.
Deal van 103 miljoen euro
In het najaar heeft Inditex echter besloten Massimo Dutti – net zoals al zijn andere enseignes – volledig onder eigen hoede te nemen en de franchisebedrijven uit te kopen. Voor een totaalbedrag van naar schatting 103 miljoen euro heeft de modereus nu een twintigtal Belgische winkels en 45 Portugese overgenomen.
Dankzij de overname voert Inditex onder de vlag van Massimo Dutti 568 eigen winkels in 51 verschillende landen. De gehele groep telt liefst 5.402 winkels in 78 landen en bestaat behalve Massimo Dutti nog uit de merken Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe.