PVH Corp, het moederbedrijf van modemerken Calvin Klein en Tommy Hilfiger, heeft in het tweede kwartaal van 2016 zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Het doet zelfs beter dan de eigen verwachtingen.
Sterke groei Calvin Klein
In het tweede kwartaal van 2016 steeg de omzet van PVH met 4% naar 1,63 miljard dollar (1,4 miljard euro). Daarnaast ging ook de winst met 4,4% de hoogte in naar 119,8 miljoen dollar (105 miljoen euro). Vooral bij Calvin Klein (+12% naar 726 miljoen dollar) en Tommy Hilfiger (+6% naar 860 miljoen dollar) was er sprake van mooie resultaten, maar Heritage Brands zag de omzet dan weer terugvallen met 14% naar 347 miljoen dollar (310 miljoen euro).
”Onze goede prestaties overtroffen tot nu toe onze verwachtingen en toonden ons vermogen om te voldoen aan ons plan voor 2016, ondanks de uitdagende macro-economische markt,” aldus CEO Emanuel Chirico. “We zagen een sterke groei van Calvin Klein en Tommy Hilfiger en onze groothandelsactiviteiten in Noord-Amerika, maar toch voelen we nog steeds de druk van de zwakkere consumentenbestedingen in de internationale winkels van beide merken.”