Op donderdag 17 april opende Nike de deuren van zijn volledig vernieuwde winkel in Designer Outlet Roermond. Met een oppervlakte van bijna 3.000 m² is het de grootste Nike “value store” van Europa.
“Mijlpaal” voor Designer Outlet Roermond
De vernieuwde winkel strekt zich uit over twee verdiepingen en biedt een uitgebreide selectie aan performance- en lifestyleproducten voor dames, heren en kinderen. De begane grond is gewijd aan vrouwen- en kindercollecties, terwijl de eerste verdieping is ingericht voor mannen.
Algemeen directeur Pieter van Voorst Vader van McArthurGlen Nederland, het moederbedrijf van het winkelcentrum, is verheugd over de heropening: “Nike is een iconisch merk en de opening van deze vernieuwde winkel markeert een belangrijke mijlpaal voor Designer Outlet Roermond. Met deze uitbreiding versterken we onze positie als toonaangevende shoppingbestemming in Europa.”
De winkel streeft ook naar een Gold LEED-certificering dankzij onder andere zonnepanelen en een regenwateropvangsysteem, het gebruik van houtconstructies in plaats van staal en beton en het hergebruik van meer dan 75% van het bouwafval.