H&M wil een plek in de harten veroveren van hippe New Yorkers, en dat met een pop-upwinkel in Williamsburg die een steeds wisselende invulling krijgt. Deze maand: een fluorescerende fitnessstudio voor het nieuwe sportassortiment.
“Kinetische en tactiele speeltuin”
In Williamsburg, een trendy wijk in Brooklyn, heeft H&M een bijzondere buurtwinkel die om de paar maanden een volledige make-over krijgt, allemaal om hippe buurtbewoners een andere kant van de Zweedse fastfashionreus te laten zien. Van november tot januari toonde de winkel de ketens meest modieuze stijlen, nu staat de shop helemaal in het teken van nieuwe sportcollectie H&M Move.
H&M Williamsburg verandert zo in “Move Studio”, volgens het merk zelf “een kinetische en tactiele speeltuin voor elk lichaam”. In de winkel zijn niet enkel kleding en accessoires voor allerhande sporten te koop, maar om de lokale verankering te bevorderen is er ook een heuse fitnessstudio. Lokale coaches geven in de studio dagelijks sessies, van meditatie over dans tot bokslessen. Elke dag is er één sessie gratis, om beweging voor iedereen toegankelijk te maken.
De Move Studio is open van 19 januari tot 22 februari. Nadien transformeert de winkel zich weer tot iets nieuws. Welke thema’s later aan bod komen, maakt H&M nog niet bekend. Wel maakt het merk al duidelijk dat de pop-upwinkel heel het jaar zal blijven veranderen.