H&M gaat een bijzondere samenwerking aan met luxewarenhuis Selfridges: de fastfashionreus opende in Londen een pop-upwinkel om een nieuwe kinderkledinglijn te presenteren.
Kasjmier voor kids
Voor het eerst in de geschiedenis is H&M te vinden in een warenhuis, en niet zomaar één. In de Selfridges op Oxford Street is een pop-upwinkel opgedoken waarin de modereus zijn een nieuwe kinderkledingconcept H&M Adorables onthult. De Zweden noemen het een premiumcollectie, met materialen zoals biologisch katoen en kasjmier, in vooral neutrale kleuren.
“We kunnen geen betere plek bedenken dan Selfridges om de collectie onder te brengen”, zegt Sofia Löfstedt, hoofd van H&M Kids. De Selfridges-ruimte maakt gebruik van houten constructies en een kiosk als middelpunt om de collecties te laten zien en wil een speelse ervaring te bieden aan zowel ouders als kinderen. De nieuwe collectie is behalve bij Selfridges ook online en in geselecteerde H&M-winkels te koop.