Precies vijftig jaar na de start in Brugge heropende Brooklyn met een compleet nieuw concept: een rustgevende omgeving, focus op klantengeluk en een duurzaam aanbod.
Jeans centraal
Na een kleine maand verbouwingswerken heropende jeans en -multimerkenspecialist Brooklyn op vrijdag 28 februari zijn winkel in de Brugse Noordzandstraat, die een complete make-over kreeg. De rustgevende winkelomgeving in combinatie met “een extreme focus op klantengeluk” moet de bezoekers een unieke shopervaring bieden.
Brooklyn noemt zichzelf een ware broekenspecialist, met gekwalificeerd personeel en een jeansassortiment om ‘u’ tegen te zeggen. De retailer belooft klanten dat ze de perfecte broek vinden in minder dan een halfuur. De jeansafdeling staat dan ook centraal in de winkel, onder de majestueuze lichtkoepel. Dit eiland dient als ontmoetingspunt van waaruit de meeste verkoopgesprekken starten.
“Deel van de oplossing”
“Wat wij doen vind je vandaag nergens anders in Europa”, zegt zaakvoerder Ubbe Descamps. “We vergeten soms welk uniek retaillandschap we in Vlaanderen hebben dankzij de centrumsteden. Nieuwe concepten krijgen hier meer kansen dan in de buurlanden en daardoor bereiken jonge, beloftevolle, duurzame merken ook vlotter een breder publiek.”
Dat is volgens de ondernemer noodzakelijk om de toekomst van de duurzame mode-industrie kansen te geven: “Er wordt te veel kledij op de markt gedumpt die vaak van bedenkelijke afkomst is en bovendien slechts een kort leven beschoren is. Zo importeren we eigenlijk onze eigen afvalbergen in Europa. Wij zijn trots dat wij met Brooklyn hier een deel van de oplossing helpen zijn.”