In het vierde kwartaal is de omzet van het Duitse modemerk Hugo Boss met 1% gedaald naar 725 miljoen euro. In Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval, maar toch voldeed Hugo Boss over het hele boekjaar aan de eigen verwachtingen.
Groei in Azië en Europa
In het vierde kwartaal steeg de omzet in Europa met 2%, vooral dankzij sterke prestaties in het Verenigde Koninkrijk en Duitsland. In Noord- en Zuid-Amerika kende Hugo Boss dan weer een terugval van 14%, terwijl in Azië de omzet met 5% de hoogte in ging. Ondanks de omzetdaling is Hugo Boss tevreden met de resultaten: “De resultaten van het vierde kwartaal tonen aan dat we op het juiste pad zijn”, aldus CEO Mark Langer. “In China hebben we in de tweede helft van het jaar een ommekeer gekend. In Europa hielden we stand in moeilijke omstandigheden.”
De retailverkoop steeg in het vierde kwartaal met 4%, al was er op vergelijkbare basis wel sprake van een daling van 3%. Die daling is echter een stuk kleiner dan een jaar eerder. De wholesaleverkoop viel met 13% terug.
Voor het volledige jaar wijzen de voorlopige cijfers op een omzet van 2,693 miljard euro, een daling van 4% ten opzichte van vorig jaar. Na wisselkoerseffecten is de daling wel nog maar 2%. Ondanks de daling zijn de resultaten binnen de verwachtingen van Hugo Boss, dat ook uitgaat van een winstdaling tussen 17 en 23%. De definitieve resultaten worden op 9 maart vrijgegeven.