Hugo Boss verhoogt de verwachtingen na een recordkwartaal: nooit eerder was de omzet zo hoog. Het Duitse modemerk ondergaat een verjongingskuur, die duidelijk zijn vruchten afwerpt.
In de smaak bij jongeren
Hugo Boss presteerde in het afgelopen kwartaal opvallend goed. Het Duitse merk, dat vooral bekend is van zijn mannenpakken, zet de laatste tijd sterker in op jongeren en meer ‘casual’ kledij. De show tijdens Milan Fashion Week leefde dan ook sterk op sociale media. Ook de verkoop van de damescollecties groeit sneller.
In het derde kwartaal steeg de omzet zo met 18% tot 933 miljoen euro, de hoogste omzet in de geschiedenis van het bedrijf. In alle werelddelen was er sprake van tweecijferige groei, maar vooral Azië is terug van weggeweest na de coronaperikelen. De regio was goed voor 33% meer omzet. Ook steeg de fysieke verkoop met een kwart ten opzichte van pre-coronajaar 2019. De EBIT klom met 8% naar 92 miljoen euro.
Nog te voorzichtig
Hugo Boss verhoogt daarom de vooruitzichten voor het hele jaar: het bedrijf rekent nu op 30% meer omzet en een operationele winst (EBIT) die zelfs 45% hoger uitkomt dan vorig jaar. Al vinden beleggers en analisten van Bloomberg die prognose te voorzichtig, zeker gezien het sterke derde kwartaal.
Vorige week maakte de Britse retailgroep Frasers nog bekend zijn aandeel in het Duitse merk te verhogen. De retailholding die eigendom is van de eigenzinnige zakenman Mike Ashley (ook eigenaar van onder meer Sports Direct) heeft nu een belang van net geen 33% in Hugo Boss.