Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het derde kwartaal de omzet met 1% zien stijgen naar 711 miljoen euro. De groei was vooral te danken aan sterke prestaties in Europa, waar de omzet met 4% steeg.
Sterke prestatie retaildivisie
De retailtak van Hugo Boss ging er in het derde kwartaal met 3% op vooruit naar 410 miljoen euro en op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een groei van 5%. De groothandelsactiviteiten kregen dan weer een tik van 3%: daar daalde de omzet naar 281 miljoen euro. De nettowinst bleef bij 80,3 miljoen euro stabiel ten opzichte van een jaar eerder.
“We zijn goed op weg om onze doelen voor 2017 te behalen en sommige zelfs te overstijgen”, zegt CEO Mark Langer. “Vooral de prestatie van onze eigen retaildivisie is bijzonder bevredigend. We maken goed vooruitgang in de herpositionering van BOSS en HUGO.” Toch kan Hugo Boss niet overal tevreden over zijn: in Noord- en Zuid-Amerika daalde de omzet met 8%, vooral vanwege bijzondere zwakke prestaties in de Verenigde Staten. Daar moest Hugo Boss een terugval slikken van 9%.
In Europa klonken helemaal andere geluiden: daar steeg de omzet met 4%, waarbij het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Benelux uitschieters waren. Die groei was te danken aan de verkoop in de eigen winkels, aangezien de groothandel achteruitboerde. In Azië profiteerde Hugo Boss dan weer van de verdere opmars in China.