Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.
Sterke prestatie eigen winkels
In het vierde kwartaal groeide de omzet van Hugo Boss met 5% naar 735 miljoen euro. In Europa bleef de omzet quasi stabiel, terwijl er in Amerika en Azië een groei was van respectievelijk 11 en 10%. Die positieve resultaten waren te danken aan de sterke prestaties van de eigen winkels, waar de omzet met 9% steeg naar 514 miljoen euro. Bij wholesale was er dan weer een terugval van 3%, maar die daling was volledig binnen de verwachtingen van de groep.
Voor het volledige boekjaar steeg de omzet met 3% naar 2,733 miljard euro, waarbij vooral Azië de grootste bijdrage leverde aan de groei. Ook over het hele boekjaar groeide de omzet bij de winkels en was er een daling binnen wholesale. Daarnaast was er ook binnen e-commerce sprake van een sterke groei. “We hebben onze doelen bereikt voor 2017. Vooral het laatste kwartaal was zeer bevredigend”, zegt CEO Mark Langer. “De sterke groei bij onze eigen winkels toont dat de op het juiste pad zijn met de veranderingen die we maken aan onze collecties en winkels. We hopen dit momentum verder door te trekken in 2018.”