Hugo Boss heeft zijn webshop toegankelijk gemaakt voor twaalf bijkomende landen, waaronder Rusland, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten. Het Duitse modelabel wil zijn online omzet in twee jaar tijd verdubbelen.
Inspelen op blijvende trend
Hugo Boss gaat door met de uitbreiding van zijn webshop: nadat het merk vorig jaar al 32 landen toevoegde, stelt het bedrijf zijn eigen webshop nu open voor shoppers uit twaalf bijkomende landen. Het gaat om Bahrein, Egypte, Estland, Koeweit, Letland, Litouwen, Oman, Rusland, Saoedi-Arabië, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Korea.
Afgelopen jaar groeide de e-commercetak van Hugo Boss met meer dan 50% tot 221 miljoen euro. Dat kon evenwel niet verhinderen dat het concern door de coronacrisis stevig in het rood dook: de totale omzet viel terug met 31% tot 1,95 miljard euro.
Hugo Boss verwacht dat de verschuiving naar online zich ook de komende jaren zal doorzetten. Voor 2021 rekent het bedrijf op een online omzet van boven de 300 miljoen euro; eind 2022 wil de modefabrikant zelfs boven de 400 miljoen euro uitkomen.