Het Duitse kledingmerk Hugo Boss begint stilaan de vruchten te plukken van zijn herstructurering. De verkoop in het tweede kwartaal ging er opnieuw op vooruit, met dank aan China en de VS en de eigen boetieks.
636 miljoen euro
Hugo Boss verkocht het voorbije kwartaal voor 636 miljoen euro aan kleding. Dat is weliswaar 15 miljoen euro minder dan in het eerste kwartaal maar betekent wel een omzetgroei van 2% tegenover hetzelfde kwartaal een jaar eerder. “Onze strategische herstructurering begint haar vruchten af te werpen. De zaken in het tweede kwartaal zijn bemoedigend. We boeken een aanzienlijke groei in de Verenigde Staten en vooral online”, zei CEO Mark Langer. De tweemerkenstrategie met de focus op BOSS en HUGO (waarbij BOSS Orange en BOSS Green werden opgeslokt door BOSS) lijkt dus te lonen.
Europa (-2%) blijft met 372 miljoen euro veruit de grootste regio, gevolgd door Amerika. In die regio verkocht Hugo Boss 5% meer (148 miljoen euro) dankzij de Verenigde Staten en Canada, want in Latijns-Amerika was er een daling. De sterkste stijging kwam op naam van de APAC-regio (Asia-Pacific): een groei met 11%, tot 98 miljoen euro. Met name in China trok de verkoop sterk aan (+14%).
Hugo Boss moet het overigens meer en meer hebben van zijn eigen retailkanaal. Dat telt intussen 438 winkels, samen goed voor zo’n 155.000 m² winkeloppervlakte. De eigen boetieks realiseren nu al een omzet van 436 miljoen euro (+5%). De groothandelstak ging er 6% op achteruit tot 182 miljoen euro. De Duitse groep puurde ook nog 18 miljoen euro uit licentiedeals (+27%).