De Zweedse modegroep H&M komt binnenkort op de proppen met een nieuw concept: Arket. De eerste boetiek van de ondertussen al achtste keten van de groep opent eind deze zomer zijn deuren in Londen.
Minimalisme
Het nieuws over Arket is al een tijdje bekend, maar nu heeft H&M ook de eerste beelden vrijgegeven van de boetiek en de collectie. Zowel de collectie als de winkels kiezen daarbij duidelijk voor een minimalistische invulling. Zo wordt in de winkel in Londen veel gebruik gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en display tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer.
Ook de collecties zullen het minimalistische behouden, met enkele stukken die in verschillende kleuren en soorten zullen te vinden zijn, afhankelijk van het seizoen. Eenzelfde trui zal dus zowel in de zomer als in de winter te vinden zijn, maar de winterversie moet dan beter bestand zijn tegen het koude weer.
Er zal daarom ook minder gewerkt worden met het snel opvolgen van de trends, maar meer met basisstukken die lange tijd kunnen meegaan. Dat idee past ook binnen het concept van Arket, dat vooral focust op duurzaamheid en tijdloze basics. De prijzen zullen in de richting van COS, die andere keten van H&M, gaan en dus binnen het duurdere segment vallen.
De eerste winkel van Arket opent binnenkort dus zijn deuren in Londen, maar ook Brussel zal snel een eigen boetiek van het nieuwe merk mogen verwachten.