H&M heeft zich goed hersteld van de coronapandemie. In de eerste helft van juni lag de omzet zelfs 2% hoger dan tijdens dezelfde periode in 2019.
Last van winkelsluitingen
Het Zweedse modeconcern zag de opbrengsten tussen 1 maart en 31 mei met 75% stijgen tot 46,5 miljard Zweedse kroon (4,6 miljard euro). Toch ondervond het bedrijf nog steeds zeer veel hinder van de coronapandemie, schrijft FashionUnited: bij het begin van de genoemde periode waren ongeveer 1.300 winkels tijdelijk gesloten, terwijl heel wat andere vestigingen te maken hadden met beperkingen op vlak van openingstijden, aantal klanten en winkelruimte. Momenteel blijven nog steeds 180 filialen tijdelijk dicht.
Naarmate de vaccinatiecampagne vorderde, konden weer meer winkels de deuren openen. Niettemin is de online verkoop zich ook dan sterk blijven ontwikkelen, stelt H&M. “Dat laat zien dat klanten de collecties en de mogelijkheid om te winkelen via het kanaal van hun voorkeur op prijs stellen.”
H&M publiceert zijn volledige kwartaalcijfers op 1 juli.