De Zweedse modeketen H&M is met een interactieve digitale ervaring naar het festival Coachella in Californië getrokken. De tent van H&M op Coachella focust daarbij op verschillende duurzame initiatieven van het bedrijf.
Positief imago
H&M dropt bezoekers op Coachella in een virtuele woestijn, inclusief een green screen. Vervolgens krijgen de bezoekers verschillende weertypes en hun effect op de omgeving te zien, terwijl er ook een film wordt gemaakt. Dat filmpje kunnen ze later delen op sociale media.
De tent bevat daarnaast ook een plek om flessen te vullen met water en bezoekers kunnen er meer leren over het Garment Recycling initiatief van H&M. Het Zweedse bedrijf hoopt zo een positief imago op te bouwen bij het festivalpubliek.
Natuurlijk is er ook de nodige aandacht voor kledij en bezoekers kunnen de H&M Loves Coachella-collectie bekijken op tablets, terwijl een aantal kledingstukken ook te koop worden aangeboden in de tent. Festivalgangers kunnen ook een foto laten nemen, waarop ze hun H&M-outfit tonen. Ook die foto kan natuurlijk weer op sociale media gedeeld worden.