Polienne fotografeert hippe festivalgangers
Festivals en mode gaan steeds vaker hand in hand, en dat opent perspectieven voor marketeers. Ook modeketen H&M is het niet ontgaan: de keten sloot een deal met het razend populaire Tomorrowland, het dancefestival dat eind juli in Boom doorgaat (en al maanden uitverkocht is).
“Iedereen kijkt naar elkaar op de weide, dan wil je er goed uitzien”, zegt Paulien Riemis van de modeblog Polienne in Het Laatste Nieuws. In opdracht van H&M gaat de blogster op zoek naar de mooiste outfits van festivalgangers, die ze zal fotograferen. Wie door de fashionista gespot wordt, kan een leuke prijs winnen.
Glazen winkel op Dreamville
Festivalgangers die zonder trendy kledij in hun rugzak aankomen, kunnen overigens terecht in een pop-upwinkel van twee verdiepingen, die H&M zal openen op de Dreamville-camping: “In een glazen huis zullen we allerlei festivalkledij verkopen”, zegt Mathieu Colpaert van H&M. “Van topjes, shorts, petjes en armbanden tot poncho’s tegen de regen. Ook mannen kunnen er terecht.”
Ook kunnen consumenten er onder meer een oud T-shirt inruilen voor een exclusief shirt dat ze dan zelf kunnen customizen. “Het is de eerste keer dat we dit doen op een Belgisch festival. We kozen voor Tomorrowland omdat het zo’n populair en modebewust festival is”, aldus nog Colpaert.