Het Zweedse H&M heeft er een moeilijk jaar opzitten, waarbij het de omzet zag dalen. Daarbij werd een nieuwe strategie naar voren gebracht, met meer focus op e-commerce. Een eerste stap binnen die strategie is een webshop op het Chinese Tmall.
Ook andere merken op komst
H&M is al sinds 2007 te vinden in China en sinds 2014 kunnen Chinese klanten ook terecht op hm.com. Voortaan worden de collecties van H&M en H&M Home ook aangeboden op Tmall, onderdeel van Alibaba. Monki, een ander merk van de Zweedse groep, is al langer te vinden op het Chinese platform.
“We zijn heel tevreden dat we onze samenwerking met Alibaba kunnen uitbreiden met de lancering van H&M en H&M Home op Tmall. Vanaf vandaag zorgt de lancering op Tmall er voor dat H&M nog beter bereikbaar is voor klanten in China, als toevoeging op onze bestaande winkels en online winkel”, zegt Magnus Olsson, country manager van H&M in China. Er zijn ook gesprekken gaande om andere merken van de H&M Group op Tmall te lanceren.
Er zullen op de webshop meteen 10.000 verschillende producten te vinden zijn, waaronder enkele exclusieve items die enkel op Tmall verkrijgbaar zijn. Die werden gecreëerd in samenwerking met Wang Yuan, zanger van de bekende Chinese groep TF Boys.