(update) H&M voert gesprekken met het Indische metaverseplatform Ceek om een eerste shop te openen in de virtuele wereld. Klanten zouden er inspiratie kunnen opdoen en digitale producten kopen.
Ceek City
H&M heeft een winkel geopend in de virtuele wereld (metaverse) van Ceek, klonk het eerder deze week in verschillende media. Maar dat blijkt toch te overhaast: het Indische platform Ceek voert op dit moment gesprekken met de Zweedse modereus, een beslissing is nog niet genomen. Wel heeft Ceek, gespecialiseerd in toepassingen in virtuele en toegevoegde realiteit, al een conceptvoorbeeld ontwikkeld, corrigeert FashionUnited.
De virtuele H&M-winkel zou een plekje krijgen in de eigen digitale stad van Ceek, waar nog andere winkels te vinden zijn. In de metaversestad kunnen ook concerten en sportactiviteiten worden bezocht. De digitale collectie moet klanten niet alleen inspireren, maar zou ook effectief te koop zijn. Betalen kan er met Ceek-coin, meldt Lifestyle Asia.
Recent zijn diverse grote modemerken, waaronder Zara en Nike wel al in de metaverse gestapt. Het sportkledingbedrijf nam ook RTFKT Studios over, een bedrijf dat onder meer digitale schoenen ontwikkelt.