Het Zweedse H&M lanceert een nieuwe sportcollectie onder de naam For Every Victory. De collectie werd ontwikkeld in samenwerking met het Zweedse Olympische team en Caitlyn Jenner zal één van de gezichten van de campagne zijn.
Concurrentie met sportmerken
Volgens het bedrijf hebben de Zweedse Olympiërs alle kledingstukken zelf uitgetest en hebben ze advies gegeven op vlak van design, performance en draagcomfort. H&M is trouwens ook al de officiële kledingleverancier voor het Zweedse Olympische en Paralympische team voor de Spelen in Rio.
Met de nieuwe collectie lijkt H&M de concurrentie te willen aangaan met merken als Nike, Adidas en Under Armour. Om daarnaast trouw te blijven aan het eigen merk werd voor de productie van de kleding wel gebruik gemaakt van gerecycleerd polyester, om zo alles duurzamer te maken.
Naast Caitlyn Jenner zullen ook Chelsea Werner, een gymnaste met het syndroom van Down, surfer Mike Coots die een been verloor bij een haaiaanval, en bokser Namibia Flores gezichten van de nieuwe collectie zijn.