Vanaf vandaag is Sellpy, het tweedehandsplatform van modereus H&M, ook actief in Nederland. De vraag naar tweedehands kleding neemt de laatste jaren gestaag toe.
Minimaal 40%
Klanten die gebruik willen maken van het platform kunnen hun gedragen kleding gratis naar Sellpy opsturen in een speciale tas. Als het item vervolgens verkocht wordt, krijgt de klant minimaal 40% van de opbrengst. Voor kledingsstukken met een verkoopwaarde boven de 50 euro, ligt het percentage hoger. Niet-verkochte items worden uiteindelijk gerecycleerd, schrijft FashionUnited.
“We zien dat het bewustzijn over en de vraag naar duurzame fashion toeneemt bij onze klanten. We zijn er daarom enorm blij mee dat we met Sellpy nu ook in Nederland een platform aanbieden waar klanten tweedehands fashion kunnen kopen en kleding kunnen verkopen, waardoor we de levensduur hiervan verlengen”, verklaart Susan Krau, country manager H&M Nederland.
Sellpy werd opgericht in 2014. Een jaar later stapte H&M in het platform en in 2019 verwierf de Zweedse modereus via zijn investeringstak CO:LAB een meerderheidsbelang in het bedrijf.