Gucci heeft gisteren een eerste online flagshipstore gelanceerd op het Tmall Luxury Pavilion-platform van Alibaba Group. Begin volgend jaar opent het Italiaanse modebedrijf nog een tweede online shop.
Exclusief platform voor merkproducten
De zopas geopende webwinkel biedt allerlei items uit de modecollecties van het Italiaanse luxemerk aan, schrijft Pandaily. In februari 2021 komt er nog een beautystore op het digitale platform, waar Chinese shoppers toegang krijgen tot het volledige assortiment schoonheidsproducten van Gucci.
Het Tmall Luxury Pavilion werd gelanceerd in 2017 en biedt onderdak aan meer dan 200 merken met producten variërend van kleding en beautyartikelen tot horloges en luxeauto’s. Het is een uniek online platform om zowel binnenlandse als internationale merkproducten te kopen.
Digital first
Gucci heeft de afgelopen jaren een sterk digitaal ecosysteem opgebouwd in China. Drie jaar geleden lanceerde het luxemerk zijn Chinese website. Het is ook zeer aanwezig op sociale mediaplatforms in het Aziatische land.
De nieuwe investeringen maken deel uit van de wereldwijde ‘digital first’-strategie van Gucci. “Op het Tmall Luxury Pavilion kunnen we onze klanten in China een geautoriseerde, op maat gemaakte e-commerce-ervaring bieden”, verklaarde topman Marco Bizzarri.