Slechte wisselkoersen
Naast de hogere marges was er ook een grotere groei van de retail- en groothandelsactiviteiten. Toch daalde de omzet binnen het bedrijf met 1% naar 1,14 miljard dollar (een miljard euro), door wisselkoerseffecten: zonder de ongunstige koerswisselingen zou de omzet met 7% zijn gestegen. Vooral de nieuwe damescollectie deed het goed: daar was sprake van een tweecijferige groei.
De retailomzet steeg met 8% in het derde kwartaal, dankzij verdere uitbreiding van het aantal winkels in Europa en Azië. Daardoor steeg de omzet in Europa met 2%, in Amerika was er sprake van een groei van 18% en in Azië was er zelfs een omzetgroei van bijna 50%.
CEO Chip Bergh verwacht dat de vergelijkbare omzet in het vierde kwartaal zal dalen, omdat er een week minder verkocht kan worden ten opzichte van vorig jaar. Hij heeft er echter wel vertrouwen in dat de jaaromzet en de brutowinst zullen groeien.