Outdoorspecialist Gore-Tex is de volgende in het rijtje kledingmerken die zich storten op de verhuur van kledij, dit keer met als belangrijkste doelgroep skiërs en snowboarders. Steeds meer merken zien wel brood in de recurrente inkomsten uit kledingverhuur.
Noord-Amerika
Het verhuurprogramma start vanuit vijftien winkels in Noord-Amerika. Wellicht volgen er in de komende seizoenen meer locaties, meldt Fashion Network. Er worden uitsluitend exclusieve kledingstukken verhuurd: de collectie bestaat uit hoogwaardige kwaliteitskleding die speciaal is ontworpen voor maximale prestaties en comfort.
Na de huur wordt elk kledingstuk eerst grondig geïnspecteerd en vervolgens gereinigd en opnieuw verpakt, zodat het klaar is voor een volgende uitleenbeurt.
Duurzaamheid
Gore-Tex noemt het verhuurprogramma de ideale oplossing voor reizende gezinnen, maar ook voor incidentele skiërs en snowboarders die (nog) niet willen investeren in hun eigen uitrusting. Het merk hoopt met het initiatief ook de steeds groter wordende groep milieubewuste consumenten aan te spreken.
“We hebben ons tot doel gesteld een zeer technische, zeer duurzame kledinglijn te creëren die bestand is tegen veelvuldig gebruik en reiniging en die consumenten de Gore-Tex Product Experience en een handig koopalternatief bieden als het gaat om zichzelf uit te rusten voor winterse avonturen”, zegt Chris Brennan, productspecialist innovatie.