Modieuze fluohesjes: met die premisse heeft GoFluo steeds meer succes in binnen- én buitenland. Nu haalt de Antwerpse start-up een miljoen euro aan groeikapitaal op.
Tot in de Verenigde Staten
Waarom moeten fluohesjes zo onflatterend zijn? Dat kan anders, dacht Julie Vets, vroeger ontwerpster bij CKS en FNG. Ze brengt met GoFluo fluovesten en -accessoires op de markt die wél hip en modieus zijn. Met succes, want vandaag is het jonge merk in tien verschillende landen te koop, waaronder de Verenigde Staten.
Bij de 300 verkooppunten komen binnenkort ook nog AS Adventure, het Parijse warenhuis Le Bon Marché en de Duitse keten Globetrotter. In de toekomst wil Vets onder andere nog meer inzetten op de Verenigde Staten, vertelde ze op het RetailDetail Congress in april.
Vijf investeerders
Om die groei mogelijk te maken, maar ook om uit de verliescijfers te geraken, krijgt GoFluo vers groeigeld van vijf investeerders. Op een omzet van circa een miljoen euro boekte GoFluo in 2022 immers een verlies van 395.000 euro, zo meldt De Tijd. De start-up eindigde het jaar ook met een negatief eigen vermogen van 381.000 euro.
Freshmen, het investeringsfonds van Fiets!-oprichter Hendrik Winkelmans, pompt 500.000 euro in het bedrijf. Winkelmans is al sinds 2019 aandeelhouder in het bedrijf. Vier businessangels stoppen samen het overige halve miljoen toe.
Julie Vets van GoFluo sprak op het RetailDetail Congress in april. Meer inspirerende retailverhalen horen? Ontdek ze op het RetailDetail HR & People Congress op 15 juni.