Modehuis Givenchy gaat zijn webshop voor het eerst buiten Frankrijk aanbieden. Kooplustigen uit Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen vanaf nu de hele collectie én unieke items online kopen.
Vijf belangrijkste Europese markten
In een persbericht verklaarde het Franse modebedrijf dat het zijn “innovatieve, immersieve ervaring” beschikbaar maakt vanuit zijn vijf belangrijkste Europese markten. De uitbreiding werd perfect gepland om samen te vallen met de eerste lente-zomercollectie van artistiek directeur Clare Waight Keller. Nieuwsgierigen uit andere landen kunnen de webshop wel bezoeken, maar niets thuis laten leveren.
De website zal in de zes markten (want vanuit Frankrijk kon al eerder geshopt worden op givenchy.com) bovendien ook online-only collecties aanbieden, net als primeurs van nieuwe producten en een heleboel content. Dat alles, en de mogelijkheid om de winkelvoorraden te checken, winkels als afhaalpunten te selecteren en afspraken vast te leggen om in winkels kleren te passen, moet het modehuis “dichter bij de klant brengen dan ooit tevoren”, klinkt het in het persbericht.