De Franse warenhuisketen Galeries Lafayette heeft aangekondigd dat ze een aandeel van 51% gaat nemen in La Redoute. De overige 49% zullen in een later stadium ook overgenomen worden.
Complementair
“Met de nooit geziene veranderingen die de mode- en retailindustrie wereldwijd doormaakt, zullen de complementaire posities van La Redoute en Galeries Lafayette ons in de markt zetten als een leidende fysieke en digitale retailer die gespecialiseerd is in mode en wooninrichting, met Franse wortels en een internationale uitstraling”, zegt Philippe Houzé, CEO bij de Galeries Lafayette Group, volgens Fashion Network.
Ook na de overname zullen Nathalie Balla en Eric Courteille La Retoute blijven leiden met hun team. De bedoeling is dat de twee bedrijven hun expertise delen en dat La Redoute zo een stevige band creëert met een grote retailpartner. Dankzij de overname hoopt La Redoute tegen 2021 een omzet van 1 miljard euro te halen. Voor Galeries Lafayette is het dan weer de aangewezen manier om de transformatie naar een omnichannelbedrijf te versnellen.
De nieuwe groep heeft vandaag een gezamenlijke omzet van 4,5 miljard euro en wil dat tegen 2020 optrekken naar minstens 5,5 miljard euro. Een overnameprijs voor La Redoute, dat 750 miljoen euro omzet haalt en negen miljoen unieke bezoekers per maand heeft, werd niet bekend gemaakt.