Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.
Bereik vergroten
De schoenen, kleding en accessoires zullen te vinden zijn op het verkoopplatform Tmall. G-Star was voorheen ook al één van de eerste bedrijven die meeging op handelsmissie naar China, om daar te praten over mogelijke online verkoop. Dat schrijft Twinkle.
G-Star is momenteel al te vinden in zeventig landen en beschikt in 55 landen over een eigen webwinkel. Ook in China beschikt het al over een eigen webwinkel, maar door de samenwerking met Alibaba kan het zijn bereik in het land verder uitbreiden.
Het Nederlandse merk is niet het eerste bedrijf dat dankzij een samenwerking met Alibaba probeert om zijn bereik in China te vergroten. Zo voerde Albert Heijn een tijdje geleden al een test uit met een webshop op Tmall en ook Aldi is sinds kort gestart met de online verkoop via het platform van Alibaba.