Op 22 januari houden een twintigtal Franse lingeriemerken samen een modeshow in Parijs. De kleinere merken hopen zo uit de schaduw van merken als Victoria’s Secret te treden, die tezelfdertijd op het Internationale Lingeriesalon defileren.
Tegengewicht voor grote merken
De show is een initiatief van branchevereniging Promincor en de vijftien leden van die vereniging, zoals Passionata, Aubade, Footprint en Eprise, nemen alvast deel aan de modeshow. Daarnaast worden er nog vijf jonge ontwerpers uitgenodigd om hun collectie te tonen: daarbij gaat het over Elise Anderegg, Madame Aime, Maud & Marjorie, Paloma Casile en Ysé.
Het is de eerste keer dat zo’n gezamenlijke show wordt georganiseerd. De merken hopen zo tegengewicht te bieden voor merken als Etam en Victoria’s Secret, die eerder al grote shows opvoerden in Parijs. Onder de naam Lingerie Mon Amour willen de deelnemers een ode brengen aan de expertise die de Fransen hebben op het gebied van lingerie en bevestigen ze de wil om ook op het internationale toneel door te breken.