Eén miljoen WR.UP’s
Antwerpen heeft er alweer een Belgische primeur bij: de allereerste Belgische flagship store van Freddy Pant Room. De nieuwe winkel verkoopt slechts één product: de WR.UP. Niet de zoveelste ‘afslankende jeansbroek’, maar “een figuurcorrigerende broek uit jersey, met een sportieve look”.
Het Italiaanse modebedrijf Freddy werd in de jaren 1970 opgericht door Carlo Freddi, die zich toelegde op danskledij alvorens zijn aanbod stilaan uit te breiden. Twee jaar geleden kwam de groep met een figuurcorrigerende broek op de markt.
Die werd een schot in de roos: van de WR.UP gingen intussen al een miljoen stuks over de toonbank. Meteen werd voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet gerond, dankzij een stijging van 10% tijdens het laatste kwartaal van 2013.
Al vijfde flagship van Freddy
“De WR.UP is ons hero product“, zegt vicepresident Mike Thompson in Gazet van Antwerpen: “Hiermee willen we wereldwijd bekend worden. Antwerpen is de vijfde stad waarin we een winkel openen, na onder meer Londen en Moskou. Dit is ons eerste Belgische filiaal.”
De Antwerpse winkel is niet echt groot, maar dat is ook niet nodig als je maar één product te koop hebt. “Dat is dan ook onze strategie. Door te focussen op slechts één specifiek product, kunnen we met weinig investeringen toch een mooie omzet halen. We willen internationaal bekend worden met onze WR.UP. De gewone Freddy-kledingcollectie blijft voorlopig enkel in Italië te koop”, aldus nog Thompson.