Van Wilrijk naar Mechelen
FNG zetelt nu nog in een industrieterrein in Wilrijk, met minder goed openbaar vervoer, maar kiest nu voor het Raghenopark achter het station van Mechelen. Die hele stationsomgeving zal de komende tijd een grondige metamorfose ondergaan.
De Mechelse burgemeester Bart Somers ziet FNG heel graag komen: “Het bewijst dat het stationsproject veel meer is dan een groots mobiliteitsproject. Het is een rechtstreekse investering in de economische slagkracht van onze stad, door de bereikbaarheid van Mechelen veilig te stellen en nog te verbeteren in de toekomst. Naambedrijven als Sanoma Media en FNG hebben deze troeven als eerste weten te verzilveren; ongetwijfeld zullen andere grote spelers volgen.”
Sterke groeier
FNG werd eind 2003 opgericht en kende de voorbije jaren een sterke groei. Met een merkenportefeuille rond vier concepten en een eigen retailnetwerk van vandaag 63 concept stores werd dit jaar voor het eerst de kaap van 50 miloen euro omzetgehaald. FNG haalt vandaag zo’n 40% van zijn omzet uit dameskleding, de rest komt uit kindercollecties.
De groep kondigde onlangs een kapitaaloperatie aan waarbij het bedrijf 15 miljoen euro wil ophalen bij het grote publiek om zijn verdere groei te financieren. Het bedrijf plant de komende vijf jaar zijn werknemersaantal te verdubbelen tot meer dan 400 mensen en zijn retailnetwerk in de Benelux uit te bouwen tot meer dan 100 eigen winkels.