Concurreren met grootmachten
CEO Don Chang vertelt aan vakblad WWD dat zijn ultieme doel is om de grootte van het bedrijf de komende drie jaar te verdubbelen. Momenteel heeft Forever 21 ongeveer 600 winkels wereldwijd, waarvan meer dan 130 buiten de Verenigde Staten.
Door het aantal filialen uit te breiden wil Forever21 beter kunnen concurreren met andere merken in de fast-fashion, zoals H&M en Zara, die momenteel een veelvoud hebben van het aantal winkels dat Forever 21 heeft.
Nieuw budgetconcept
Onderdeel van die uitbreiding moet het nieuwe concept F21 Red worden, waarvan de groep in mei in Los Angeles een eerste winkel opende. In die winkel wordt een breder gamma aan basisstukken aangeboden tegen lage prijzen, waarmee het tegemoet komt aan de vraag van de klant, die een uitgebreider aanbod vroeg.
Omdat het nieuwe concept het bedrijf toelaat om in grotere volumes aan te kopen, kan het ook de prijzen drukken. Zo is een paar jeans er al te vinden vanaf 7,80 dollar (5,70 euro) en een T-shirt vanaf 3,80 dollar (2,80 euro). Die lage prijzen hebben er wel al voor gezorgd dat er vragen worden gesteld over de werkomstandigheden en lonen in de textielfabrieken die produceren voor de keten.
Forever 21 gaat de komende maanden meer concrete informatie vrijgeven over zijn expansieplannen.