Hoewel Forever 21 zich pas vorig jaar door financiële problemen terugtrok uit Europa, waagt het Amerikaanse fastfashionmerk nu al opnieuw zijn kans met de opening van een op Europese leest geschoeide webshop.
Nieuwe strategie
De lancering maakt deel uit van de nieuwe, op e-commerce gerichte, expansiestrategie: de bedoeling is dat de webshop aan de lokale markten is aangepast en de Europese klanten een naadloze winkelervaring krijgen, schrijft Fashion United.
Centraal in de nieuwe strategie staat grensoverschrijdende e-commerce, waarbij de goederen rechtstreeks vanuit de Verenigde Staten verzonden worden. De uitbreiding naar Europa volgt op de succesvolle uitrol van de nieuwe aanpak in Azië en Latijns-Amerika eerder dit jaar. In Taiwan en Australië steeg de conversieratio sinds de lancering met respectievelijk 72% en 133% op jaarbasis.
Forever 21 wil het zijn online klanten vooral zo eenvoudig en gemakkelijk mogelijk maken. Wereldwijd ondersteunt de nieuwe webshop intussen meer dan 95 munteenheden en ruim 150 lokale en alternatieve betalingsmethoden. Afrekenen kan reeds in 25 talen en de klant heeft de keuze uit diverse verzendopties.