Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.
Nieuw concept binnen jaar bij alle winkels
De voorbije zes maanden werden al een veertigtal van de honderd winkels van Brantano omgebouwd naar het nieuwe concept, waarbij het assortiment werd uitgebreid en er voortaan ook kleding wordt verkocht in de winkels. Dat nieuwe concept is duidelijk een succes, met omzetstijgingen van meer dan 20%, en dus wil FNG het binnen dit en een jaar uitrollen naar alle andere winkels van de keten.
Eind 2016 haalde FNG ook al 32 miljoen euro op dankzij de uitgifte van obligaties. Dat geld werd onder andere gebruikt voor de overname van winkelketen Concept Fashion en online modebedrijf Suitcase. Die twee overnames passen in de nieuwe strategie van het bedrijf om voortaan ook op kleding voor heren te focussen. Er bestaan ook plannen om Suitcase ook naar fysieke winkels te brengen, om er zo een volwaardige omnichannel speler van te maken.