Nieuwe markten
FNG Group wil dat geld gebruiken om verder te blijven groeien. Momenteel ligt de focus op het integreren van de net aangekochte merken Steps en Superstar, maar in de toekomst wil de groep uitbreiden in Frankrijk en Duitsland en de stap zetten naar nieuwe markten. FNG opent jaarlijks een twintigtal eigen winkels van verschillende merken: momenteel worden Expresso en Claudia Sträter verder uitgerold in België en Nederland en wordt het nieuwe damesconcept GINGER gelanceerd.
FNG opende recent nog kantoren in Turkije, Indië en Hongkong en het kocht de Nederlandse merken Steps en Superstar. “Mode is uiteraard geen exacte wetenschap. Door deze multimerkenstrategie realiseren we schaalvoordelen en spreiden we het collectie-risico”, zegt Dieter Penninckx, medeoprichter van FNG Group.
Deze zomer verhuist FNG Group naar een nieuw hoofdkantoor in Mechelen. Momenteel heeft de groep ongeveer 300 eigen winkels en de collecties worden verkocht bij meer dan 1.500 multibrandwinkels. Het haalt daarbij een geconsolideerde jaaromzet van 225 miljoen euro.