Aankoop Expresso bron van groei
De operationele omzet van FNG Group groeide met iets meer dan zestig procent naar 150 miljoen euro, terwijl ook de EBITDA met bijna 50 procent steeg naar 22 miljoen euro. Dat had het bedrijf te danken aan de acquisitie van het merk Expresso, maar ook met de uitbreiding van het aantal winkels. De vergelijkbare groei kwam uit op 12 procent.
Het afgelopen jaar groeide het aantal winkels van FNG Group, verdeeld over zes concepten, naar 131 winkels, komende van 102 winkels een jaar eerder. De komende maanden staan er nog eens tientallen nieuwe winkels op de planning.
Samenwerking met Tim Van Steenbergen
FNG Group kondigt daarnaast ook aan dat het een creatief platform heeft opgezet om zowel jonge als gevestigde ontwerpers een kans te geven een collectie voor het bedrijf te maken. De eerste designer waarmee wordt samengewerkt, is Tim Van Steenbergen.
“Dankzij het schaalvoordeel in productie, logistiek en distributie dat we creëren met onze merken, kunnen we onze schouders zetten onder een platform voor designers, en zo hun verhaal toegankelijker maken voor een groter publiek. Zo willen we Belgische mode meer kansen bieden. Het ontwerptalent van Tim en zijn uitgesproken handschrift kunnen we op deze manier combineren met de slagkracht van onze organisatie”, zegt managing director Dieter Penninckx over het concept.