Kledingconcern FNG, de eigenaar van onder meer Brantano en Miss Etam, boekte in de eerste jaarhelft opnieuw een hogere omzet en winst.
Schaalvoordelen
In de eerste zes maanden van het jaar steeg de omzet met 8,8% naar 273,2 miljoen euro. De grootste bijdrage aan de omzet kwam van Brantano (28,7%), terwijl Miss Etam goed was voor een aandeel van 19,8%. De rest komt van de ‘kleinere’ merken zoals CKS, Claudia Sträter en Fred & Ginger.
De brutobedrijfswinst steeg met 13,7% naar 28,5 miljoen euro: alweer zijn Brantano (+9,2% naar 6,3 miljoen euro) en Miss Etam (+30,6% naar 3,2 miljoen euro) de grootste bijdragers. De nettowinst van FNG Group steeg van 5,6 naar 7,4 miljoen euro, dankzij schaalvoordelen en synergie-effecten.
CEO Dieter Penninckx is tevreden: “FNG haalt een omzet van 534 miljoen euro op jaarbasis en bevestigt met een aangepast ebitda niveau van meer dan 10% over de ganse groep. Dit door gefocust in te zetten op digitaliseren en doorgedreven verticale integratie en het bouwen en uitrollen van nieuwe retailconcepten.”