Het Flanders Fashion Institute wil samen met Design Vlaanderen de Belgische design- en modemerken meer onder de aandacht brengen. Daartoe lanceren ze onder andere een sticker om op te hangen in de etalages van winkels.
Belgische merken ontdekken
De nieuwe sticker moet aanduiden welke winkels Belgische merken verkopen, zodat consumenten zich er meer van bewust worden dat de Belgische merken ook bij de lokale boetiek te vinden zijn.
“We merken dat de consument vaak niet beseft dat zijn favoriete boetiek om de hoek of online een hele reeks Belgische merken verdeelt. Met de bestickeringsactie, willen we shoppers aanmoedigen om op hun vaste winkeladresjes (en elders) de Belgische merken te ontdekken”, aldus FFI-communicatiemanager Jasmijn Verlinden.
Daarnaast wordt er in september ook een website gelanceerd met een visueel overzicht van de Belgische mode en design. Bezoekers kunnen daar dan eenvoudig grasduinen door het aanbod aan Belgische merken. Consumenten worden ook aangespoord om hun aankoop op sociale media te delen met #ikkoopBelgisch.