Het Zweedse kledingmerk Filippa K heeft met Kristofer Tonström een nieuwe CEO aangesteld, terwijl Simon Griffiths aan de slag gaat als voorzitter van de raad van bestuur.
Filippa Knutsson nieuw creatief hoofd
Tonström neemt de fakkel aan het hoofd van Filippa K over van Anna Lönnerstedt, die sinds 1 september aan de slag was als interim-CEO. Zij krijgt nu de rol van ‘range & supply director’ toegeschoven.
De voorbije vier jaar was Tonström CEO van Omega Pharma Nordic en voorheen werkte hij in verschillende rollen bij Procter & Gamble. “Filippa K is één van de sterkste Noordse merken en een opwindend modemerk. Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van het team van Filippa K, om een nog groter en sterker bedrijf uit te bouwen”, als de nieuwe topman.
Griffiths neemt op zijn beurt de stoel van Eric Persson over als voorzitter van de raad van bestuur. Persson blijft wel aan boord als lid van de raad van bestuur. Eerder werd al beslist dat Filippa Knutsson vanaf 13 januari de rol van creatief directeur op zich zal nemen. “Met de aanduidingen van Kristofer, Simon en Filippa heeft het bedrijf nu een sterke leiding met complementerende competenties”, stelt Eric Persson.