Populair op sociale media
In Nederland trekt Fashionchick maandelijks al meer dan 1 miljoen unieke bezoekers, goed voor 9 miljoen bezochte pagina’s. Op Twitter heeft de site 18.700 volgers, op Facebook meer dan 132.000 vrienden en op Instagram 24.000 volgers.
De website biedt dagelijks inspiratie met nieuws over mode, accessoires en lichaamsverzorging. Alle besproken producten zijn bovendien meteen online te koop bij één van de webshops die een stek op het portaal hebben verworven.
Fashionchick startte in 2008 in Nederland, maar vanaf 2011 ging de site de internationale toer op. Er kwamen aangepaste versies voor Duitsland, Frankrijk en Engeland. Nu volgen ook Oostenrijk en België. Dit betekent overigens concreet dat er voortaan een aparte Belgische redactie is.
Belangstelling uit België
Oprichter Ellen Snijder laat verstaan vertrouwen te hebben in de Belgische versie, gezien een aanzienlijk deel van de bezoekers aan de Nederlandse site nu al uit België komt. Bovendien vroegen de Belgische bezoekers geregeld of er niet meer links naar Belgische winkelsites gelegd konden worden.
De internationalisering van Fashionchick viel samen met de instap van Sanoma in het aandeelhouderschap. Sinds 2013 is het portaal volledig in Finse handen.