Van 100 naar 200 winkels buiten de VS
CEO Paula Schneider blijft geloven in een mooie toekomst voor American Apparel. Dat liet ze half oktober, in een reactie na de uitspraak van het faillissement, al verstaan. In een gesprek met de Financial Times gaat de topvrouw nu nog een stap verder: terwijl de ene slecht draaiende Amerikaanse winkel na de andere de deuren sluit, droomt Schneider luidop van internationale expansie.
Volgens de topvrouw blijft het merk namelijk sterk scoren in Zuid-Korea en het Midden-Oosten. En dus wil Schneider het aantal buitenlandse winkels verdubbelen tot zo’n 200. American Apparel telt momenteel zo’n 200 eigen winkels: de helft in de VS, de helft erbuiten.
Veel tijd heeft de CEO niet, want uit de voorlopige kwartaalcijfers, die American Apparel eergisteren bekendmaakte, blijkt dat de omzet er het recentste kwartaal (juli tot eind september) met bijna een vijfde op achteruit is gegaan: van 155,9 miljoen dollar vorig jaar tot 126 miljoen dollar nu (of zo’n 117,5 miljoen euro). Dat komt neer op een daling met 19,1%.