Uitroepteken in logo’s
Zowel Bristol als Shoe Discount zijn in een nieuw jasje gestoken, naar eigen zeggen “zodat de concepten up-to-date blijven en tegemoet komen aan de verwachtingen van de steeds veeleisender wordende klant”. Zo werden de kleuren van het Bristol-logo opgefrist, weliswaar met behoud van de basiskleuren blauw-geel om de herkenbaarheid te bewaren, en verdween bij Shoe Discount het blauw uit het logo ten voordele van een rood vlak met witte letters.
De opvallendste verandering is niettemin de toevoeging van een groot uitroepteken ter vervanging van de i’s in de logo’s. Dat uitroepteken zal voortaan steeds terugkeren als kenmerkend visueel item, ook in de huis-aan-huis folders en alle andere marketinguitingen die eveneens in een strakkere en eigentijdsere vormgeving zijn gegoten.
“Stilstaan is achteruitgaan”
De uitrol van de vernieuwde huisstijl gebeurt aan een hoog tempo. Onder het motto “stilstaan is achteruitgaan” verbouwde Euro Shoe Group in 2013 al 14 panden en plant de groep dit jaar in totaal 11 nieuwe winkels te openen. Zo wil de retailer voor Shoe Discount dit jaar acht winkels getransformeerd zien en zijn er twee nieuwe winkels geopend.
Wat Bristol betreft, werden in februari drie nieuwe winkels geopend, opende in september een vierde en zal het aantal verhuizingen of verbouwingen tegen het jaareinde op drie afklokken. Schoenenketen Avance opende dit jaar dan weer vier nieuwe filialen (Moeskroen, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw en Maldegem) en verbouwde haar winkels in Ieper, Woluwe Shopping Center en Luik. Er staat nog een verbouwing op stapel in Roeselare en een nieuwe opening in Eigenbrakel.
Online omzet verdubbeld
Euro Shoe Group blijft ook verder investeren in de optimalisatie en verdere uitbouw van de webshops, aangezien de groep erg tevreden is met de evolutie van de online verkoopkanalen. “De webshops van Avance, Bristol en Shoe Discount hebben geresulteerd in een continue groei. De omzetcijfers verdubbelden dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar”, klinkt het.
In 2012 haalde de Belgische groep een retailomzet van 322 miljoen euro en waren er meer dan 2000 vaste medewerkers in dienst van de 381 winkels in België, Nederland en Luxemburg.